måndag 28 januari 2008

Morgonstund har vidrig smak i mun

Första skoldagen. Och jag är två och en halv timme för tidig. Det visade sig att havskajakkursen inte börjar förrän om två veckor. Och JA, jag vet att man inte riktigt kan beklaga sig över den missade sovmorgonen precis efter att man skrivit att man ska gå en kurs i kajakpaddling. MEN. Det är ju så jävla plågsamt att gå upp tidigt. Inte på grund av tröttheten, den försvinner rätt kvickt, utan på grund av ångesten som alstras i min kropp när den tvingas kliva upp innan klockan sju. Den är inte att leka med. Det spelar ingen roll hur makalöst rolig min planerade dag är, jag lyckas alltid måla den becksvart när jag måste kliva upp med tuppen. Hela mitt väsen blir ängsligt, litet och olustigt.

Nåväl. Nu är klockan halv nio, solen här klättrat upp en bit över horisonten och skiner på campus. Det kanske blir en okej dag ändå.

Inga kommentarer: