måndag 14 januari 2008

Bräjnstormshjälp sökes

Jag har börjat på en roliga-saker-att-göra-lista. Hittills finns tre punkter på den:

- Lära sig surfa
- Käka på Inn'n'out
- Skjuta med handeldvapen

De här tre punkterna är alla beroende av mina lägenhetskamrater som har lovat att hjälpa mig. Inn'n'out ser ut att bli verklighet redan ikväll. De andra får något perverstllystet i blicken när de pratar om den där restaurangen.

MEN jag har en dryg vecka av ledig tid innan skolan börjar då jag gärna vill hitta på något. De andra i huset har fullt upp med pluggande och jobb så jag får klara mig på egen hand. Vad tycker du att jag ska göra?

4 kommentarer:

Fredrik Olsson sa...

Äsch. Jag tycker att du ska åka långbård. Och lära dig surfa. Med din vältränade bringa så kommer du att göra dig som en fisk i vatten på stranden utanför ditt hus. Förstår inte varför du skulle lära dig skjuta med handeldvapen. Då kan du ju lika gärna komma hem och rösta blått.
Rök en holk, istället. Verkar roligare.

Anonym sa...

Ragga upp och gå på dejt med en amerikanska tycker jag vore på sin plats (det borde rimligtvis också vara något som dina kamrater kan hjälpa dig med, åtminstone förmedling av lämpliga kandidater). Då kan du samtidigt bevisa att du begravt fegheten, för dem som ev tvivlar på det.

Anonym sa...

Fredrik, att skjuta med handeldvapen skrämmer mig. Och det känns väldigt tveksamt moraliskt sett. Därför vill jag prova det. Oroa dig inte för att jag kommer hem och röstar blått. Det har landets politik inspirerar inte direkt till det.

Petra, ditt förslag var ju onekligen mer utmanande för fegheten än de andra punkterna på listan. Inte helt oväntat.

Anonym sa...

Jag röstar på Petras förslag...
Det är helt klart det bästa.

Annars kan du ju göra som jag och vända på dygnet och leva enbart genom de kontakter du har med folk på andra sidan jordklotet, över valfritt nätcomunity, men det är inte att rekommendera. Man kan bli dum i huvudet och socialt handikappad av mindre.