lördag 19 januari 2008

Brunt väggvatten och röd djungeljuice

Det rinner brun vätska ur väggarna här i huset. Lite obehagligt. Högst troligt en konsekvens av förra helgens golvsviktande fest. Det syns också sprickor lite här och var i taket. Men en plumber har varit här och fixat med grannarnas varmvattenberedare. Den var orsaken till drippandet och droppandet. Så nu är vi snart redo för kvällens fest som ordnas i vår lägenhet. På marknivå. Först måste bara alla lösa, stöldbegärliga föremål stuvas undan. Som soffa, Xbox och surfbrädor. Sen så ska ju det fixas sprit också. En keg (ett fat öl) och Jungle juice (röd läsk och sprit). Och det är ju jag som får ta det, som varande hushållets enda person över 21 år. Ingen rast och ingen ro som ni märker. Puh.

5 kommentarer:

idaida sa...

Kära heliga barbara. Jag försöker lista ut din hemliga identitet. Det första jag funderade över var om jag känner dig eller inte. Du har länkat till mig. Det gör ingen annan. Alltså är något skumt. Det andra jag funderade över var namnet Franz. Den enda Franz jag känner till är en kille som gick året under mig på grundskolan. Du är nog inte han. Sen utforskade jag din blogg lite. Du startade den 2008 när du flyttade till amerikanska västkusten. Detta är min starkaste ledtråd. Snälla svara på dessa frågor så att jag kan fortsätta forska.

1. Talar du rikssvenska?
2. Hur många håkan hellström-konserter har du varit på?
3. Vad är din största skräck i livet?

idaida sa...

Jag glömde en ledtråd. Den där ljungen på bilden från "begravningen av f, m &s". Jag tycker mig ha sett den innan. Om så inte är fallet, ber jag om ursäkt för mina falska anklagelser.

Anonym sa...

Hej Ida. Har ar svar pa dina fragor:

1. Ja.
2. 16
3. Fetma

Lycka till med forskandet!

Great Leap sa...

Helt fantastiskt välformulerade (med andra ord, relevanta) frågor.
Jga misstänker att Idaida redan före frågeställandet hade korn på den mycket, mycket hemliga identiteten.

idaida sa...

Tack för svaren Franz, och tack för komplimangen Niclas. Ja, jag hade ju ett litet spår jag ville följa, men som den otroligt nyfikna människa jag är har jag ju lärt mig att snoka utan att avslöja. Har man en hemlig identitet ska den såklart förbli hemlig. Fast inte för mig då.

Kul att höra av dig, Franz. Förutom den bruna geggan verkar ju livet vara toppen. Jag ser fram emot fler redogörelser.