Förr konkurrerade biltillverkarna med hästkrafter, cylindrar, körkänsla och annat som jag inte förstod eller tyckte om. Nu marknadsför de sig med miljövänlighet och bra musik. Jag gillar det senare mycket bättre. Just nu rullar två olika bilreklamfilmer här som båda följer Saabs Release me-koncept, det vill säga att locka kunder med oemotståndliga poplåtar.
Om jag skulle köpa en bil idag så skulle det helt klart bli en Ford Kia. Du kan själva höra varför på Joe Purdys myspace-sida där hans låt "Can't get it right today" finns.
Eller så skulle kanske bli en Toyota, tack vare Pete "Garfunkel" Droges låt "Going Whichever Way the Winds Blows".
Jag inser att jag med detta inlägg motvilligt dragit ett strå till bilindustrins fula marknadsföringsstack, men det må vara hänt. Ville ju så gärna att ni skulle få höra.
(Båda låtarna finns överst på respektive Myspace-sida.)
söndag 3 februari 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar