måndag 7 juli 2008

Kungsholm blues

Borde ta tag i viktiga och avgörande saker men finner istället mig själv skriva i en sen länge försummad blogg. Sedan hemkomsten har det inte funnits varken tid eller ork att blogga men nu tar jag mig i alla fall tiden. Inspirerad av Vents fina bloggande på sistone.

Befinner mig i en lånad lägenhet, alldeles vid Rålambshovsparken. Lägenheten påminner mig om ett liv jag befinner mig väldigt långt ifrån. Den är superfin. Här finns havssalt i en glasburk vid spisen, tapenad i kylen, espressomaskin, fondtapet och en tvättkorg i rotting. Här är det gott.

Anyway, jag läste igenom mitt förra blogginlägg och konstaterar att jag hade rätt. Tiden i Kalifornien känns som en svunnen dröm. Som vore det ohänt. Nånstans hade jag hoppats att det skulle kännas annorlunda när jag kom hem. Att jag skulle märka av en skillnad. Till det bättre. Antingen hos min egen person eller i livet här hemma. Men allt är exakt som innan. Eller inte exakt. Det är lite mer osäkert nu. Med lånade nycklar och väskor som packas om varannan dag.

Inga kommentarer: